Driessen heeft weinig vertrouwen in Van Persie

Driessen ziet 'redder' bij Feyenoord: 'Ze hebben afzichtelijk voetbal laten zien'

8Reacties

Valentijn Driessen ziet het somber in voor Feyenoord als Robin van Persie zich gaat bemoeien met de selectie. De journalist van De Telegraaf is dan ook niet onder de indruk van het seizoen van de Rotterdammers.

"Ik was erbij tegen AZ en het leek weer nergens op, zeker in de eerste helft", begint Driessen in Kick-off. De journalist van De Telegraaf was dan ook verbaasd over de woorden van de 42-jarige trainer nadat de tweede plek veilig werd gesteld. "Na afloop een trotse Van Persie: we hebben als enige recht op de tweede plaats, want we hebben het hele seizoen eerste of tweede gestaan. Maar dat is pure scorebordjournalistiek die hij bedreef."

Driessen is niet te spreken over het seizoen van Feyenoord. "Als je naar de cijfers kijkt: slechtste nummer twee ooit, ze zijn uitgeschakeld in de Europa League en de KNVB Beker, en ga zo maar door. Met die begroting en dan dat afzichtelijke voetbal laten zien."

"Hij is eigenlijk gered door Dick Advocaat, want vanaf dat moment zijn ze punten bij elkaar gaan sprokkelen. Het lijkt nergens op", is Driessen stellig. Van Persie liet weten dat hij zich ook gaat bemoeien met de samenstelling van de selectie. "Hij is al bezig met volgend seizoen. Toen dacht ik: als je deze man zich met volgend seizoen laat bemoeien, krijg je hetzelfde als wat je afgelopen seizoen hebt gezien. En dat belooft weinig goeds."