
Derksen fileert Ajax-beleid: 'Gaan rookie-fouten maken, kan je er niet bij hebben'
Johan Derksen snapt helemaal niets van het beleid van Ajax. De Amsterdammers hebben Siem de Jong en Daniël de Ridder aangesteld als technisch managers, ter ondersteuning van technisch directeur Jordi Cruijff. Dat wekt onbegrip bij De Snor in Vandaag Inside.
"Jordi Cruijff staat voor een mogelijke opgave om Ajax te renoveren", steekt Derksen van wal in Vandaag Inside. "Ik denk dat hij nou met een onbeduidende Spaanse trainer komt, want daar heeft hij zijn netwerk en daar zitten zijn vrienden. Ik vind het heel onverstandig dat Ajax dat toelaat", voegt hij toe.
Cruijff doet dat met hulp van De Jong en De Ridder, maar daar snapt Derksen niet zoveel van. "Dat zijn jongens die een goede voetbalcarrière achter zich hebben, maar zij hebben geen enkele ervaring met het leiden van een voetbalclub. Beleidsmatige dingen hebben ze nog nooit meegemaakt. Dus die gaan gewoon de rookie-fouten maken die iedere nieuweling in een organisatie maakt", verwacht De Snor.
"Dan denk ik: dat kun je op het ogenblik niet hebben. Je moet door de wol geverfde beleidsbepalers hebben, die alle ellende al hebben meegemaakt in het voetbal. Dat doe je niet zo even uit de losse pols", besluit de voormalig voetballer.
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel, met een bezorgde Van Hanegem over Ajax, dé ideale Feyenoord-transfer én een huilende Michiel Kramer.

















