
Derksen waarschuwt Jack van Gelder: 'Kom je aan Hélène, dan kom je aan mij'
Johan Derksen en René van der Gijp zijn donderdagavond bij Vandaag Inside pal achter Hélène Hendriks gaan staan. De presentatrice werd in een interview in De Telegraaf flink bekritiseerd door Jack van Gelder. "Hij is nu echt uit de bocht gevlogen", klinkt het bij VI.
Van Gelder was misschien wel de meest spraakmakende gast in de Oranje-talkshows van Hendriks, tot hij op een gegeven moment steeds minder vaak aanschoof. Later werd duidelijk dat Van Gelder helemaal niet meer zou terugkeren in het populaire SBS 6-programma. "Hélène en ik konden heel goed met elkaar opschieten. Maar ik zeg je heel eerlijk: ik ben teleurgesteld in haar. Ik heb bijna niets meer van haar gehoord. Dat vind ik dan toch wel moeilijk", zei Van Gelder in het Telegraaf-interview over zijn vertrek.
Ook Derksen heeft het interview gelezen. "Kom je aan Hélène Hendriks, dan kom je aan mij, maar dan kom je aan iedereen", begint de opiniemaker. "Jack is nu echt uit de bocht gevlogen. Ik was zeer pro-Jack toen hij bij Hélène zat en ik heb nooit begrepen dat Talpa hem daar weggewerkt heeft. Hij heeft een paar keer een woede-uitval gehad, maar dat vind ik niet zo erg, dat hebben wij ook weleens. Nu gaat hij afgeven op Hélène in De Telegraaf dat hij heel erg teleurgesteld is in Hélène Hendriks, omdat ze helemaal nooit gebeld heeft."
Dat is simpelweg niet waar, aldus Derksen. "Hélène Hendriks heeft echt haar nek uitgestoken hier om hem aan tafel te houden. Ze heeft strijd gehad met de eindredactie, met de directie, die heeft er alles aan gedaan om hem aan tafel te houden. Nogmaals: ik begrijp niet dat hij weg moest, ik vond hem echt de leukste jongen aan tafel, maar hij moet nou niet Hélène Hendriks de schuld gaan geven, want zij is de enige die zich voor hem heeft ingezet."
Aan tafel zit (uiteraard) ook Van der Gijp. Hij schaart zich volledig achter Derksen en diens woorden. "Als hij nou iemand niet de schuld mag geven van dit alles, dan is het Hélène. Zij heeft zoveel geduld gehad met die man. Ieder ander was allang klaar geweest met hem, met al dat gebel, gedoe en gezeik. Helene heeft zoveel geduld, dat is echt waar. Hij belde ze soms gewoon vijftien, zestien keer per dag. Die werden er helemaal kriebelig van", besluit de oud-aanvaller van PSV en Oranje.
Check nu Studio Oranje met Jordy Clasie, die een streep zet door zijn WK-deelname, Kees Smit tipt bij de Spaanse top en strooit met mooie Oranje-verhalen en Van Gaal-anekdotes!

















