'Memphis organiseert gesprek met harde kern Corinthians en wil blijven'

'Memphis organiseert gesprek met harde kern Corinthians en deelt 'sterke wens''

Update: 15 mei 2026 om 07:31
12Reacties

Memphis Depay heeft donderdagavond een gesprek gevoerd met de invloedrijke supportersgroep van Corinthians: Gaviões da Fiel. In dit gesprek, dat hij zelf heeft georganiseerd, heeft de aanvaller verkondigd dat het zijn hoop is om ook na dit seizoen een speler te zijn van de Braziliaanse club.

'De speler gaf aan dat er nog geen concrete beslissing is genomen over zijn toekomst', schrijft Gaviões da Fiel in een persbericht. 'Memphis toonde zich open voor gesprekken en benadrukte hoe belangrijk het is dat het clubbestuur hem benadert voor een respectvol en transparant gesprek. Memphis verklaarde dat hij bereid is zijn salarisvoorwaarden te herzien, juist omdat hij zijn belang binnen het project begrijpt en omdat hij bij de club wil blijven.'

'Memphis heeft een sterke wens om bij Corinthians te helpen en wil het team blijven helpen', vervolgt het bericht. Ook zou Memphis hebben aangegeven dat hij in het nieuwe contract meer vrijheid wil om via 'marketingprojecten' meer inkomsten voor Corinthians te realiseren.

Het clubbestuur onderhandelt momenteel met diverse bedrijven om een partner te vinden die bereid is het salaris van Memphis te betalen. Eerder werd al duidelijk dat de club niet meer over de financiële middelen beschikt om het huidige salaris van Memphis te betalen.

Donderdag werd ook bekend dat Memphis nog steeds last heeft van een dijbeenblessure en waarschijnlijk pas volgende week donderdag zijn rentree zal maken, zes dagen voordat Ronald Koeman de WK-selectie van het Nederlands elftal zal aankondigen.