Bosz onthult appje van Teze na landstitel van PSV

Bosz onthult opvallend appje bij PSV: 'Derde kampioenschap eigenlijk door mij'

29Reacties

PSV-trainer Peter Bosz kreeg een paar dagen na het behalen van de landstitel bij PSV een cryptisch appje van zijn voormalig rechtsback Jordan Teze. Dat vertelt de oefenmeester van PSV in een interview met De Telegraaf. Met een glimlach op zijn gezicht leest Bosz het berichtje van Teze voor.

'Gefeliciteerd met het kampioenschap. Het was wel heel makkelijk dit jaar, maar wel verdiend. Niet vergeten dat ik het fundament ben van de tactiek en dat dit derde kampioenschap ook eigenlijk door mij is', schreef de huidige verdediger van AS Monaco aan Bosz. 'Goed gedaan coach.'

Bosz wist meteen waar Teze op doelde. In zijn eerste weken bij PSV was de trainer niet tevreden over de intensiteit van zijn rechtsback. Daarom moest de verdediger in de traditionele stadsderby tegen FC Eindhoven met de tweede keuze beginnen. "Hij had de boodschap begrepen. In plaats van boos te zijn, zei hij dat hij het zou laten zien op de trainingen", blikt Bosz terug. "Hij is uiteindelijk alles gaan spelen."

Teze doelde onder meer op het feit dat het beter maken van spelers een grote kwaliteit is van Bosz, die zelf van mening is dat Joey Veerman de grootste stappen heeft gezet in zijn ontwikkeling tijdens het afgelopen seizoen. "Veerman kreeg veel kritiek van buitenaf. Daarmee is hij aan de slag gegaan", aldus de trainer. "Hij is veel constanter geworden. Hij is altijd al bepalend geweest met zijn passing. Dit seizoen pakte hij ook veel tweede ballen op. Het aanvoelen waar een bal valt, is wat anders dan duels winnen. Als hij die bal niet oppakt, moeten we er als team lang achteraan lopen."