Willem II-trainer Stegeman geeft update over blessure Verheydt

'Klein wondertje' voor Willem II in play-offs: 'Hij wil er dolgraag bij zijn'

6Reacties

Thomas Verheydt zal zaterdagavond bij Willem II op de bank zitten tijdens de returnwedstrijd tegen Almere City in de play-offs. Dat laat trainer John Stegeman, die spreekt van 'een klein wondertje, weten tegenover het Brabants Dagblad. Ook komt hij te spreken over de blessures van de andere spitsen van Willem II.

Eind april vielen topscorers Devin Haen en Verheydt uit met enkelblessures. In de heenwedstrijd tegen Almere (0-1 winst) begon Siegert Baartmans, de derde spits in de selectie, echter ook niet in de basis. Hoe kwam dat? "Geloof het of niet: „Siegert ging op de training van dinsdag (een dag voor de wedstrijd, red.) door zijn enkel", reageert Stegeman.

Baartmans kwam wel als invaller binnen de lijnen. Dat gold niet voor Haen, die wel in actie kwam in de wedstrijden tegen RKC Waalwijk. "Hij was niet fit genoeg om te starten, simpel. En in principe wilde ik Devin ook helemaal niet laten spelen, zodat hij richting de return een paar dagen extra rust en hersteltijd kon pakken", verklaart Stegeman. "Als er een noodgeval was, dan had ik hem nog wel in kunnen brengen. Maar gelukkig was dat niet nodig."

En ten slotte gaat Stegeman in op de blessure van Verheydt, die nog helemaal geen speelminuten maakte in de play-offs. "Ik kan en mag er gewoon niet alles over zeggen, vanwege de privacywet", zucht de Willem II-trainer. "Laat ik dan dit zeggen: dat hij op de bank zit, dat hij er überhaupt bij is, is een klein wondertje. Hij heeft gewoon veel last van z’n enkel. Maar hij wil er dolgraag bij zijn. En als het echt moet, dan bijt-ie heel hard op zijn tanden en gaat hij het veld in."