
Teleurgestelde Hélène Hendriks reageert op sneer Van Gelder: 'Dit doet pijn...'
Hélène Hendriks is teleurgesteld na een sneer van haar voormalig sidekick Jack van Gelder. Sinds januari zijn de twee uit elkaar bij De Oranjewinter. De voormalig commentator vertelde zelf ook erg teleurgesteld te zijn.
Van Gelder vertelde onlangs aan Privé dat hij zich niet gehoord voelt. "Ik voel me weggemoffeld, na een tv-carrière van 54 jaar. De gedachtegang van de redactie en die van mij liep te veel uit elkaar. Dat kan, maar dan moet niet gezegd worden dat ik nog wel incidenteel kan komen. Het werkt, of het werkt niet. Er is geen tussenweg. En ik kom niet alleen maar omdat er verder niemand kan. Ik heb geen zin om op het reservebankje te zitten."
Hendriks laat tegenover De Telegraaf weten dat zij erg geschrokken is van de uitspraken van Van Gelder. "Ik vind het megajammer. Hij was een sfeermaker met een duidelijke mening aan tafel. Het is duidelijk dat ik hem er heel graag bij heb. Maar je moet ook naar de toekomst kijken. We hebben nieuwe mensen die we uit willen proberen."
Van Gelder vertelde namelijk ook dat hij teleurgesteld is in Hendriks. "Hélène en ik konden heel goed met elkaar opschieten. Maar ik zeg je heel eerlijk: ik ben teleurgesteld in haar. Ik heb bijna niets meer van haar gehoord. Dat vind ik dan toch wel moeilijk." Die uitspraken zijn hard aangekomen bij Hendriks, die Van Gelder zou willen contacteren. "Eerlijk gezegd doet dit wel een beetje pijn, zeker gezien ons verleden en goede band."
Van Gelder heeft bevestigd dat Hendriks contact heeft opgezocht. "Ik zie nu pas dat ze mij op 29 april heeft gebeld, maar ik was klaarblijkelijk toen niet te bereiken. Als ze nog een keer gebeld zou hebben of een appje zou hebben gestuurd, was deze miscommunicatie niet ontstaan."
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel, met een bezorgde Van Hanegem over Ajax, dé ideale Feyenoord-transfer én een huilende Michiel Kramer.

















