
Ervaren spits (32) kiest na avontuur in Serie D voor terugkeer naar Nederland
Kozakken Boys heeft een opvallende slag geslagen op de transfermarkt. Marko Maletic, de nieuwe spits van de club, maakt de overstap van Vittoria Calcio uit de Italiaanse Serie D naar het derde niveau van Nederland.
Maletic heeft al verschillende clubs achter zijn naam staan. De 1,98 meter lange spits maakt komende zomer de transfer naar Kozakken Boys, dat zijn 23ste club gaat worden in zijn carrière. Zo heeft Maletic gespeeld voor FC Oss, Excelsior, FC Dordrecht, Paris FC en verschillende clubs uit België, Zwitserland, de Balkan en Italië.
Sinds 2023 speelt Maletic in Italië, maar een vast huis heeft hij daar niet gevonden, want hij kwam maar liefst uit voor zeven clubs in drie jaar tijd. Nu is het voor hem tijd om terug te keren naar Nederland. "Na mijn periode in Italië kijk ik ernaar uit om in Nederland aan een nieuw hoofdstuk te beginnen. Kozakken Boys is een ambitieuze club met veel uitstraling. Ik wil graag belangrijk zijn voor het team en de supporters", aldus Maletic via de officiële clubkanalen.
Ook technisch manager Arjen Borsje is erg blij met de nieuwe aanwinst. "Toen hij besloot terug te keren naar Nederland, hebben we direct doorgepakt. Voor Kozakken Boys is hij een zeer welkome versterking. Marko is een echte 'kapstok' in de spits, met een gouden linkerbeen. Daarnaast brengt hij met zijn 32 jaar een enorme schat aan ervaring mee. Tel daarbij op de winnaarsmentaliteit die kenmerkend is voor spelers uit de Balkan, en je haalt niet alleen kwaliteit, maar ook karakter binnen."
Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel, met een bezorgde Van Hanegem over Ajax, dé ideale Feyenoord-transfer én een huilende Michiel Kramer.

















