
De Ligt laat van zich horen na tragisch WK-nieuws: 'Daar kijk ik naar uit'
Matthijs de Ligt laat van zich horen nadat Manchester United onthuld heeft dat de verdediger een operatie is ondergaan. Op zijn Instagram bevestigt de Nederlander dat hij het WK van aankomende zomer aan zich voorbij moet laten gaan.
'Na zes maanden van behandeling en hard werken om terug te komen, was opereren nog de enige overgebleven optie. Ik ben teleurgesteld dat ik het team het afgelopen halfjaar niet heb kunnen helpen en dat ik natuurlijk het WK moet missen. Maar ik kijk ernaar uit om er alles voor te doen zo snel mogelijk weer terug te zijn voor de fans en om me beter te voelen', schrijft De Ligt onder zijn Instagram-post.
Onder het bericht krijgt de 26-jarige verdediger steun van voormalig ploeggenoten. Zo spreken onder meer Frenkie de Jong en Aleksander Pavlovic hun steun uit.
De verwachting is dat De Ligt begin volgend seizoen weer op het veld staat voor Manchester United. Daarmee moet De Ligt de WK-wedstrijden van het Nederlands elftal vanaf de bank thuis bekijken. In de groepsfase van het toernooi speelt Oranje tegen Japan, Tunesië en Zweden. De eerste wedstrijd is op 14 juni.

















