Robin den Uil (Excelsior) steunt Feyenoord-coach Van Persie

Van Persie krijgt vurige steun van Eredivisie-collega: 'Hij is heel getalenteerd'

34Reacties

Ruben den Uil is vrijdag bij Rijnmond Sport in de bres gesprongen voor Robin van Persie. Volgens de trainer van Excelsior is zijn Feyenoord-collega een geweldige coach die meer tijd verdient.

Hoewel Feyenoord met de tweede plek op papier een verdienstelijk seizoen heeft gedraaid, ligt het functioneren van Van Persie al maanden onder een vergrootglas. Is hij als trainer van Feyenoord wel goed genoeg? Vraagt menigeen zich af. Den Uil niet. "Ik vind Robin een super persoon", stelt de trainer van Excelsior, die met Van Persie de trainerscursus doorliep.

"Maar ook gewoon een hele getalenteerde trainer. Maar ook goed, niet alleen getalenteerd" ,vervolgt Den Uil, die de directie van Feyenoord (voor zover die nu bestaat) oproept om vast te houden aan Van Persie. "Mensen moeten ook de tijd krijgen. Het is niet makkelijk. Het is een ervaringsvak. Je bent niet in één jaar een toptrainer. Je bent niet in één jaar een nieuwe Slot of Bosz."

Volgens Den Uil pleit er nog iets heel anders in het voordeel van Van Persie. "Robin is Feyenoord. Hij kan als geen ander die club aanvoelen, bewegen en oproepen tot. Dat is zo'n onderschatte kracht. Neem Priske, de trainer hiervoor. Op papier iemand die succesvol is geweest, maar totaal geen match."

Voor Feyenoord en Excelsior duurt het seizoen nog één wedstrijden. De twee Rotterdamse clubs spelen aankomende zondag tegen respectievelijk PEC Zwolle en Sparta Rotterdam.