
Feyenoord-huurling wil Europa in met Twente: 'Dat moet je aan Ten Hag vragen'
Ramiz Zerrouki wil FC Twente zondag veilig spelen voor de voorronde van de Champions League. Op bezoek bij PSV moet de ploeg plek drie zien te behouden in de Eredivisie. 'Toch maar een keer winnen bij PSV', laat de voetballer optekenen in het AD. Daarin vertelt hij ook over zijn toekomst.
De Feyenoord-huurling speelde dit seizoen al 31 wedstrijden voor de Enschedeërs. "We gaan voor plek drie en aan het eind van de wedstrijd gaan we zien of we tevreden kunnen zijn met de vierde plaats", is de middenvelder strijdvaardig. Hij is van mening dat Twente plek drie zelfs verdient dit seizoen. "Ja, als je ziet hoe we het seizoen zijn begonnen, hoe we er nu voorstaan en wat we bijna wekelijks laten zien… NEC heeft ook een heel mooi seizoen gehad. Ik denk dat deze twee clubs ook de gunfactor hebben, maar je wilt het zelf halen."
Twente kende de laatste weken een uiterst lastig schema, maar hield de recht rug. "We zijn heel stabiel geweest, maar ook weer niet zo stabiel dat we het nu al hebben beslist. En dat had gekund. Dan moeten we het tegen PSV maar afmaken." Tegen de landskampioen moet eigenlijk gewonnen worden. Concurrent NEC speelt thuis tegen Go Ahead Eagles.
"We willen dat ticket bemachtigen, dat is het belangrijkste", vertelt Zerrouki over de 'prijs' van plek drie. "We willen ten koste van alles voorkomen dat we nog de play-offs in moeten, maar dat is nog wel een realistisch scenario. We hebben natuurlijk geen gemakkelijke wedstrijd. Winnen in Eindhoven is niet iets dat jaarlijks voorkomt. Maar we hebben dit jaar wel vaker dingen doorbroken. Laat deze daar maar bij komen."
Zerrouki zou met Twente zelfs wel Europees voetbal willen spelen. "Laat ik het zo zeggen: als dit mijn laatste wedstrijd wordt, dan is dat een moeilijke gedachte, omdat ik het heel erg naar de zin heb. Maar ik kan hier geen antwoord op geven, omdat ik het echt niet weet. Ik sta ervoor open om te blijven, maar we moeten ook realistisch zijn. Ik weet niet of ik duur ben. Dat moet je aan Erik ten Hag en Dominique Scholten (technisch en algemeen directeur FC Twente, red.) vragen. Het is een mogelijkheid, maar het moet wel allemaal kloppen en kunnen. De club heeft in elk geval de intentie om met me door te gaan."

















