
Ontevreden Ajax-scouts teruggefloten: 'Zij moeten een toontje lager zingen'
Meerdere scouts van Ajax zouden niet blij zijn met Jordi Cruijff, maar volgens Mike Verweij moeten zij een toontje lager zingen. De clubwatcher van De Telegraaf springt in de bres voor de technisch directeur van de Amsterdammers.
"Ik zag in een fanpodcast voorbij komen: schandalig hoe Ajax met de scouts omging. Ajax had nog twaalf scouts in dienst, die allemaal tussen een ton en twee ton verdienden. En ja, kijk naar de lijst met spelers die de afgelopen jaren zijn gehaald. Het jaartje Mislintat hoef je dan niet mee te tellen, maar er is geen speler waarvan je zegt: wow, wat een geweldige vondst van de scouting", vertelt Verweij in Kick-off.
"De scouts waren heel duidelijk de bron in die podcast. Er stonden zulke details in - dat Jordi Cruijff niet eens de toegangscode tot alle data had - dat moet bij de scouts vandaan komen. Volgens mij moeten zij wel even een toontje lager zingen", aldus De Telegraaf-verslaggever.
Ook volgens Het Parool gaat Cruijff 'solistisch te werk' bij Ajax. De technisch directeur vaart liever op de adviezen van vertrouweling Joel Lara. De twee zijn niet onder de indruk van de scoutingsafdeling, al geven ze deze naar aanleiding van de kritiek wel meer aandacht.
Verweij pareerde ook al de kritiek dat de werkwijze van Cruijff parallellen vertoont met die van Sven Mislintat. De clubwatcher stelt dat er eerder sprake is van een situatie zoals onder Marc Overmars.
Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!


















