
Linssen sluit terugkeer bij Feyenoord niet uit: 'Dat zou ik superleuk vinden'
Bryan Linssen zou ooit willen terugkeren bij Feyenoord, maar niet als speler. De aanvaller kijkt met voldoening terug op zijn periode in De Kuip. De 35-jarige aanvaller is ook openhartig over de moeilijke eerste maanden bij de Rotterdammers.
Dick Advocaat had een grote invloed toen Linssen in 2020 bij Feyenoord tekende. "Advocaat heeft me vaak gebeld. Hij wilde dat het snel rondkwam. Hij vroeg steeds: waarom is het nog niet rond?", vertelt de oud-Feyenoord in een interview met 1908. "Feyenoord en Advocaat wilden me allebei heel graag hebben. Dat sprak veel vertrouwen uit."
In het begin wist Linssen in Rotterdam niet direct te overtuigen, waardoor de 35-jarige aanvaller veel kritiek te verduren kreeg. "Dat eerste halfjaar was één van de moeilijkste periodes uit mijn carrière. Bij Feyenoord ben je landelijk nieuws. Als je niet scoort, ben je in ieder programma en op iedere website de lul."
"Ik ging boodschappen doen en dan schaamde ik me soms dat ik bij Feyenoord voetbalde. Ik had het gevoel dat iedereen dacht: kijk hem nou, die kan er niks van", vervolgt Linssen zijn verhaal. Tegen sc Heerenveen maakte hij in december een hattrick. "Die wedstrijd heeft me bevrijd. Daarna ging ik met een goed gevoel op vakantie en kwam ik ook anders terug."
Linssen kijkt met een goed gevoel terug op zijn tijd in Rotterdam. "Ik was al een beetje weg van Feyenoord voordat ik er speelde. Maar daarna ben ik echt supporter geworden." De aanvaller van NEC zou ooit ook willen terugkeren bij Feyenoord. "Als speler niet meer, die tijd is voorbij. Maar in een andere rol? Dat zou ik oprecht superleuk vinden. Feyenoord is mouwen opstropen, hard werken en strijd leveren. Dat zit ook in mij.''

















