Almere City-schlemiel Kuijsten schuldbewust voor de camera

Almere City-schlemiel schuldbewust: 'Dan ga ik zo in de fout en dat is pijnlijk'

4Reacties

Almere City-doelman Tristan Kuijsten baalt enorm van zijn fout in de returnwedstrijd van de play-offs tegen Willem II (2-0). De 21-jarige goalie ging bij de openingstreffer de mist in en die achterstand kwam Almere niet meer te boven. Na afloop toont Kuijsten zich schuldbewust voor de camera van ESPN.

Met een klein uur op de klok kwam Kuijsten ver uit zijn doel, maar Willem II-speler Uriël van Aalst was eerder bij de bal. Daardoor kon laatstgenoemde de bal in een leeg Almere-doel schieten en kwamen de bezoekers voor een lastige opgave te staan. "Ik zie die bal lang komen en denk dat ik hem verkeerd time", begint Kuijsten zijn verhaal.

"Daardoor krijg ik hem op mijn knie. Ik twijfelde wat ik moest doen", gaat de schuldbewuste Almere-doelman verder. "Ik moet die bal eigenlijk gewoon het stadion uit roeien. Dan ga ik zo in de fout en dat is pijnlijk. Ik kon wel door de grond zakken."

Kuijsten heeft naar eigen zeggen een groot aandeel in de uitschakeling van Almere in de play-offs. "Ik sta er om die ballen eruit te halen. Ik wil er staan voor mijn team. Het doet dan heel veel pijn dat je het gevoel hebt dat je je team en club teleurstelt met zo'n fout", zegt de goalie. "Aan de andere kant kan ik ook trots zijn dat ik op 21-jarige leeftijd een redelijke steady play-offs gespeeld hebt, op dit na."