
Kogel door de kerk: Alonso razendsnel gepresenteerd als nieuwe Chelsea-manager
Xabi Alonso is zondagochtend gepresenteerd als nieuwe manager van Chelsea. De Spaanse oefenmeester begint per 1 juli 2026 aan zijn taken als eindverantwoordelijke van The Blues. Alonso heeft een contract voor vier jaar getekend op Stamford Bridge.
Dat betekent dat Alonso tot de zomer van 2030 vastligt bij Chelsea als nieuwe manager. Met de Spanjaard hoopt de Engelse topclub weer de weg omhoog te vinden. Vorige maand namen The Blues afscheid van Liam Rosenior, die minder dan vier maanden aan het roer stond. Hij werd aangesteld na het vertrek van Enzo Maresca in januari. Op dit moment is Calum McFarlane de interim-trainer op Stamford Bridge.
Alonso zat sinds zijn vertrek bij Real Madrid zonder werkgever. De oefenmeester vertrok afgelopen januari bij De Koninklijke, waar de samenwerking uitliep op een teleurstelling. Chelsea is blij met de aanstelling van Alonso, zo blijkt uit teksten op de officiële kanalen. 'Zijn aanstelling weerspiegelt het vertrouwen van de club in zijn brede ervaring, coachingkwaliteiten en spelaanpak, leiderschapskwaliteiten, karakter en integriteit.'
Ook komt Alonso zelf te spreken over zijn aanstelling bij Chelsea. 'Het is een van de grootste clubs in het voetbal en het vervult me met immense trots om manager te worden van deze geweldige club', aldus de Spanjaard. 'Uit mijn gesprekken met de eigenaren en de sportieve leiding blijkt duidelijk dat we dezelfde ambitie delen. We willen een team opbouwen dat consistent op het hoogste niveau kan presteren en kan strijden om prijzen.'
Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!
















