
Nederlandse spits droomt van WK: 'Ken niemand met tien goals in Premier League'
Zian Flemming heeft nog geen enkel contact gehad met de KNVB over een plaats in de WK-selectie van bondscoach Ronald Koeman. In Goedemorgen Eredivisie van ESPN zou de aanvaller van Burnley het zelf in ieder geval niet gek vinden als hij opgeroepen wordt.
De 27-jarige aanvaller scoorde dit seizoen al tien keer in de Premier League, maar kon daarmee Burnley niet behoeden voor Degradatie. Toch kijkt Flemming terug op een geslaagd eerste jaar op het hoogste niveau van Engeland. "Tien doelpunten halen is niet iets wat je van te voren verwacht of durft te dromen. De degradatie blijft natuurlijk zuur, maar als je persoonlijk tien doelpunten kan bereiken, dan is dat heel vet."
De spits begon in de jeugd bij Ajax en klom via clubs als PEC Zwolle, NEC en Fortuna Sittard richting de top. "Als ik nu een beetje terug kijk, dan gaat de lijn van mijn carrière elke keer omhoog. Elke keer als ik een stapje maak vraag ik mij af of het op dat niveau kan lukken en elk jaar zit er een stijgende lijn in. Het lukt mij links of rechtsom om het voor elkaar te krijgen."
Door zijn goede seizoen lijkt het WK niet ver weg voor de aanvaller. Ook Flemming zelf denkt dat hij een goede versterking kan zijn in Amerika. "Ik kan niemand anders verzinnen die tien goals in de Premier League heeft, dus de rest mogen jullie zelf invullen." Toch meent de aanvaller dat hij nog geen enkel contact heeft gehad met Koeman. "Nul komma nul contact. Ik heb geen idee en heb niks gehoord. We gaan het wel zien."
Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!

















