
Te Kloese hield geloof in Van Persie: 'Spelers dachten: ik ga maar eens rennen'
Dennis te Kloese heeft nooit getwijfeld om Robin van Persie te ontslaan bij Feyenoord. Dat vertelt hij in Goedemorgen Eredivisie op ESPN. Dat was volgens de vertrekkende algemeen- en technisch directeur de ommekeer bij de Rotterdammers.
"Door de druk van buiten vaak heel onrustig is geweest binnen de club. Ik denk dat we daar door mijn koppigheid niet aan hebben toegegeven", steekt Te Kloese van wal bij Goedemorgen Eredivisie op ESPN. "Het makkelijkste is om de trainer eruit te gooien, om spelers eruit te gooien en om de staf eruit te gooien", gaat hij verder.
Hans Kraay jr. vraagt aan de bestuurder of hij een moment heeft gedacht dat Van Persie ontslagen moest worden, maar dat heeft Te Kloese nooit gedaan. "Toen ik naar buiten trad met de boodschap dat Robin hoe dan ook onze trainer zou blijven tot het einde van het seizoen, zijn we in rustiger vaarwater terechtgekomen. Toen dachten spelers: hey, als hij dan toch de trainer blijft, dan ga ik ook maar eens een beetje rennen. Ik kan er nou niet meer onderuit komen", zegt hij.
Daar gaat de presentatrice Fresia Cousiño Arias verder op in. "Als de trainer dusdanig veel steun krijgt, is het in ieder geval duidelijk", verduidelijk Te Kloese. "Dat heeft bij ons de rust teruggebracht in de laatste maanden, denk ik. Naast het feit dat het ook weleens meezat met resultaten", aldus de bestuurder. Mario Been merkt op dat een tweede ontslag van een trainer ook niet fijn is. "Daar kun je niet mee wegkomen, dan ben je zelf ook niet geloofwaardig", reageert Te Kloese.
Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!

















