
Keiharde uithaal naar Ajax-trainer García: 'Serieus, trainer, waar slaat dit op?'
Bram van Polen heeft geen goed woord over voor de explosieve uitspraken van Óscar García over de kwaliteiten van de Ajax-spelers. Na de 1-2 nederlaag tegen FC Utrecht van vorige week duwde hij de verantwoordelijkheid over de belabberde prestaties in Amsterdam van zich af.
"Het is niet mijn groep", zei García vorige week, om er later aan toe te voegen. "Als ze hier spelen, is er iemand die ze goed genoeg vond voor Ajax." Met die woorden zaaide de Spaanse trainer eerder twijfel dan eenheid in de week van de waarheid voor Ajax. De Amsterdammers staan vijfde en hopen in de laatste Eredivisie-speelronde nog de Europese play-offs te ontlopen.
"Het is niet het slimste om te zeggen, maar feitelijk heeft hij gewoon gelijk", zegt Ronald Waterreus bij De Eretribune op ESPN. "Dit klinkt wel als een trainer die weet dat hij volgend jaar niet met deze spelers werkt. Wat ik als speler van deze uitspraken zou vinden? Ja, ik zou wel even een kop koffie met de trainer hebben gedronken."
Van Polen zit scherper in de wedstrijd. "Ik vind dat hij de groep voor de bus heeft gegooid. Wat ik zou zeggen als aanvoerder? Serieus, trainer, waar slaat dit op? Dat zou ik vragen. Als trainer hoor je voor je groep te staan en mag dit soort dingen nooit naar buiten brengen. Dit moet je intern houden."
Waterreus kan zich daar wel in vinden. "Toen hij trainer werd van Ajax, vond García dat Ajax te laag stond gezien de kwaliteiten van de selectie. Maar nu hij het niet aan de praat krijgt, ligt het aan de spelers. Als oudere speler zou ik wel bij de trainer aankloppen en zeggen: vriend, hoe is het?" Voor Karim El Ahmadi is het duidelijk. "Dit is wel een teken dat er heel veel gaat gebeuren bij Ajax."
















