
Van Persie licht basisplaats Sterling toe: 'Daarom heeft hij dat verdiend'
Robin van Persie houdt zich totaal niet bezig met het feit dat Feyenoord zondag tegen PEC Zwolle een ongewenst Eredivisie-record kan pakken. Als de Rotterdammers niet winnen, worden zij namelijk de slechtste nummer twee ooit in de geschiedenis van de Eredivisie.
Voor Van Persie speelt dat echter geen rol richting het duel met PEC Zwolle. "Daar zijn wij totaal niet mee bezig", aldus de trainer tegenover ESPN. "Ik ben bezig met de wedstrijd. Uiteindelijk staan wij het hele seizoen eerste of tweede. Dat geeft ook aan dat wij dit verdienen."
De coach lichtte daarnaast zijn keuze toe om Raheem Sterling een basisplaats te geven. Volgens Van Persie heeft de aanvaller die kans afgedwongen met zijn ontwikkeling van de afgelopen maanden. "Als je naar de afgelopen maanden kijkt dan is dit gepast. Raheem is een paar maanden geleden gekomen en heeft een aantal wedstrijden gespeeld. Hij is fitter geworden en zijn houding was vanaf dag één tot nu hartstikke goed, dus ik vind dat hij dit heeft verdiend."
Ook gaf Van Persie een update over Shaqueel van Persie, die na langdurig blessureleed weer deel uitmaakt van de selectie. "Als je er lang uit bent is dat vervelend en moet je verstand op nul. Dat heeft hij gedaan, hij heeft hard gewerkt. Dus het is voor hem mooi dat hij er weer bij is."
Of Shaqueel daadwerkelijk minuten gaat maken, liet Van Persie nog in het midden. "Iedereen die er vandaag bij is, maakt kans om minuten te maken."
Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!

















