Opluchting bij Feyenoord en captain Wellenreuther

Opluchting bij Feyenoord: 'Andere teams hadden daar niet mee om kunnen gaan'

Update: 17 mei 2026 om 17:08
24Reacties

Timon Wellenreuther is blij dat het seizoen erop zit voor Feyenoord. Alles zat tegen bij de nummer twee van de Eredivisie, concludeert de doelman en aanvoerder.

Feyenoord sloot het Eredivisie-seizoen zondagmiddag af met een uitzege op PEC Zwolle (0-2). "Deze wedstrijd tekent ons seizoen. We hebben mentaliteit getoond", reageert Wellenreuther voor de ESPN-camera. "Vandaag speelden wij nergens meer voor, maar we hebben een clean sheet gehouden. We hebben dit seizoen nooit opgegeven. Zo'n beetje alles zat ons tegen dit jaar, maar we hebben volgehouden."

Al met al is de Feyenoord-aanvoerder, die de band in de winterstop overnam van Sem Steijn, trots op zijn ploeg. "Dit was geen normaal jaar, er is zó veel gebeurd. We hadden ontzettend veel blessures en ik denk dat andere teams daar niet mee om hadden kunnen gaan. Wij hebben het op de een of andere manier wel gedaan, bijna elke wedstrijd met tien blessures. Het spel was niet altijd goed, maar wat we dit seizoen hebben gepresteerd, is echt knap."