
Klaassen houdt kaken op elkaar bij Ajax: 'Dat is aan de heren in Zeist'
Davy Klaassen wil zich niet druk maken om het dubieuze slot van sc Heerenveen-Ajax. Door de hevige regenval was het veld onbespeelbaar geworden in het Abe Lenstra Stadion, maar scheidsrechter Joey Kooij weigerde de wedstrijd stil te leggen. Klaassen is ook duidelijk over het feit dat de selectie van Ajax door het behalen van de play-offs nu wordt geconfronteerd met ongewenst overwerk.
Op bezoek bij Heerenveen had Ajax aan een zege genoeg om de play-offs om een voorronde Conference League-ticket te ontlopen. FC Twente ging bij PSV namelijk onderuit. Ajax bleef in Friesland echter steken op een doelpuntloos gelijkspel. "Ik denk dat er aan beide kanten mogelijkheden waren in verschillende fases van de wedstrijd. Als je dat zo zegt, is een gelijkspel misschien wel terecht", zegt Klaassen na afloop bij ESPN.
In de tweede helft leek Ajax recht te hebben op een strafschop nadat Klaassen onderuit werd getrokken in de zestien van Heerenveen. Kooij en de VAR lieten het moment echter onbestraft. "Voor mijn gevoel werd ik getrokken op dat moment. Als ik het zo zie, is het geen honderd procent penalty", is Klaassen eerlijk. De aanvoerder van Ajax weigert ook zijn mening te geven over de slotfase, waarin de wedstrijd uitgroeide tot een waterballet. "Dat is niet aan mij, maar aan de heren in Zeist. Het veld was onbespeelbaar, maar waarschijnlijk dachten ze: we gaan niet al die moeite doen voor zo'n laatste wedstrijd."
"Daar hebben wij geen invloed op en is aan de mannen in Zeist. Ik kan me daar wel druk om maken, maar dat heeft helemaal geen zin", stelt Klaassen, die nuchter blijft op de vraag of het makkelijk is voor Ajax om de batterij op te laden voor de play-offs. "We zullen we moeten. Het gaat er niet om of het makkelijk of leuk is, het gaat erom dat we volgend seizoen Europees spelen."

















