Van Persie bijt van zich af na kritiek op Sterling

Van Persie bijt van zich af: 'Ik kan hier slecht tegen, slaan door in Nederland'

Update: 17 mei 2026 om 18:21
62Reacties

Robin van Persie heeft zich stevig uitgesproken over de kritiek op Raheem Sterling. De Feyenoord-trainer vindt dat de Engelse aanvaller te streng en 'cynisch' wordt beoordeeld sinds zijn komst naar Rotterdam en pleit voor een meer respectvolle benadering in Nederland.

"Ik kan hier slecht tegen. Iedereen moet zijn plek kennen. We slaan in Nederland door", aldus Van Persie tegenover ESPN na de 0-1 overwinning op PEC Zwolle over de bakken kritiek die Sterling over zich heen krijgt sinds zijn komst. "Ik heb persoonlijk moeite met het cynisme rondom zijn persoon. Respect was meer op zijn plaats. Ik houd überhaupt niet van cynisme."

Sterling kwam in de winter met veel bombarie naar Feyenoord, maar kon geen moment indruk maken. Van Persie plaatst de prestaties in perspectief en wijst op de staat van dienst van de 31-jarige aanvaller. "Je hebt het over een speler met 200 goals in de Premier League en 82 interlands voor Engeland", zegt hij. "Los van of je hem goed vindt spelen of niet, daar mag je wat van vinden, maar dat wij er als voetballand zo mee omgaan... Dat vind ik gewoon heel slecht."

Van Persie geeft voorts aan dat hij persoonlijk met Sterling in gesprek gaat om de situatie te bespreken. "Vanavond ga ik Raheem zitten, als we een diner hebben met iedereen erbij. Dan zullen we het hebben over wat we van de afgelopen maanden vinden."

Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!