
Emoties bij FC Twente: 'Ik ben best een emotionele jongen, nu is het klaar'
Ricky van Wolfswinkel heeft emotioneel afscheid genomen van het profvoetbal. Op bezoek bij PSV speelde de 37-jarige spits zijn allerlaatste wedstrijd ooit, ook doordat FC Twente de play-offs niet in hoeft. Dat maakt was los bij Van Wolfswinkel.
Nadat Van Wolfswinkel vorige week, bij zijn laatste thuiswedstrijd voor Twente, al een mooi afscheid kreeg in de Grolsch Veste, kwam hij zondag in het Philips Stadion echt voor het laatste in actie. "Voor mij is het nu ten einde en daar ben ik blij om", begint Van Wolfswinkel direct na afloop bij ESPN. "Voor de club is het namelijk goed dat we niet de play-offs in hoeven. We hebben er dit seizoen hard voor gestreden met zijn allen, dus dat plezier komt zo wel weer naar voren."
Dat het er nu echt op zit, omschrijft Van Wolfswinkel als 'wel emotioneel'. De emotie is ook hoorbaar in de stem van de routinier. "Ik ben best een emotionele jongen, maar vorige week was ik dat in de Grolsch Veste nog niet, omdat het toch nog niet helemaal klaar was. Nu is het wel klaar. Ik heb hele mooie dingen gedaan en meegemaakt hier. Ik heb fantastische mensen ontmoet, daar ben ik heel trots op."
Van Wolfswinkel is blij dat dit het moment is dat hij afscheid neemt, nu Twente vierde is geëindigd en naar de voorronde van de Europa League gaat. "Ja, ik ben heel tevreden. Voor mij komen er heel veel dingen samen. Ik kijk terug op een geweldige loopbaan en vijf jaar die ik hier heb mogen hebben. Ik gun alle spelers zo'n einde van hun carrière, met vijf jaar bij deze club werken met deze prachtige mensen. Ik ben enorm trots."

















