
Perez vernietigend: 'No way, het is écht sneu om naar dit Ajax te kijken'
Kenneth Perez zag dat een onmachtig Ajax geen vuist kon maken in het Eredivisie-duel met sc Heerenveen. Hoewel de Amsterdammers moesten winnen om de play-offs te ontlopen, hing een zege zelden in de lucht.
"Ze pakken toch een punt, goed hoor", begint Perez cynisch bij Dit was het Weekend. "Het gaat mij erom: ze weten wat ze moeten doen en daar zag ik helemaal niets van terug. Ik snap het wel, want ze hebben er de krachten niet voor. Ze hadden het in de eerste zestig minuten moeten doen, anders lukt het niet. Dan denk je: hoe kun je Klaassen en Berghuis eruit halen, maar ze zijn op. Ze kunnen niet meer."
Perez toont beelden van de laatste twintig minuten in het Abe Lenstra Stadion. "Ze komen overal te laat, grote ruimtes", aldus de Deen. "Dit is een Ajax dat een goal moet maken, maar ze zakken in. Allemaal op eigen helft. Je zou zeggen: we jagen ze af en zorgen dat Heerenveen fouten maakt. Maar ze hebben de kracht niet. Ze wilden in de counter iets doen, maar echt: no way. Het is gewoon écht sneu om naar dit Ajax te kijken."
Arnold Bruggink vindt het verschil met N|EC schrikbarend. De Nijmegenaren grepen in eigen huis Go Ahead Eagles bij de strot en legden beslag op de derde plaats. "We zien net Dick Schreuder, die heeft dat in zo'n korte tijd neergezet bij NEC. Met aanvallend voetbal en intensiteit. Hij heeft spelers echt beter gemaakt. Een Nederlandse trainer..."
Volgens Perez ligt het echter ook aan de selectieopbouw van Ajax. "Ze hebben kleine jongens gehaald. Dat gaat gewoon niet."

















