
'Er speelt momenteel niks concreets, ik lijk een sabbatical te gaan nemen'
Alles wijst er momenteel op dat Maurice Steijn een sabbatical gaat nemen. De oefenmeester zwaaide zondag af bij Sparta Rotterdam en stelt dat er niks concreets rondom zijn toekomst speelt. Steijn erkent ook dat hij en Sparta misschien wat langer hadden moeten wachten met de aankondiging van zijn vertrek.
Zondag nam Steijn samen met de nodige andere Spartanen, onder wie Joël Drommel, Joshua Kitolano en Tobias Lauritsen, afscheid bij Sparta. De Kasteelheren verloren met 2-3 van stadsgenoot Excelsior. Daardoor won Sparta sinds februari maar één Eredivisie-wedstrijd, terwijl Steijn begin maart zijn vertrek aankondigde. "We zijn met zijn allen wel tot de conclusie gekomen dat er sindsdien in de dynamiek wel iets is veranderd", zegt Steijn nu bij Voetbal International.
"Dat is logisch, maar wel zonde. Achteraf had ik het misschien intern kunnen aangeven en dat je het dan nog vier à vijf weken stilhoudt" , geeft de Haagse coach toe. "Maar je weet ook dat dingen intern houden, soms ook moeilijk is. Ik heb dit puur gedaan uit respect voor Sparta. Dat zij snel konden schakelen. Maar met terugwerkende kracht hadden we misschien moeten wachten met dat nieuws."
Voor de camera van ESPN wordt Steijn gevraagd naar zijn toekomst, nu hij nog geen nieuwe club heeft gevonden. "Op dit moment is er niks concreet en wacht ik het rustig af. In ons vak kan het in vijf minuten veranderen, maar zoals het er nu naar uit ziet lijkt het een sabbatical te worden. Er zijn wat dingen voorbijgekomen, maar op het punt waar ik nu sta in mijn loopbaan, wil ik wel werken op een manier waarop ik denk dat we succesvol kunnen zijn. Dat is dus met een goed team en een goede directie om je heen. Als dat er nog niet is, wacht ik even tot dat er wel is. Ja, het buitenland zou ook kunnen."

















