Valentijn Driessen haalt verwoestend uit naar Ajax: 'Zo slecht nog nooit gezien'

Driessen vreest: 'Dit kan weleens een nachtmerrie worden voor Ajax, zo slecht'

95Reacties

Valentijn Driessen is zéér kritisch op Ajax. De journalist van De Telegraaf noemt het seizoen dat de Amsterdammers hebben gedraaid 'het slechtste seizoen ooit'. Hij vindt het een schande dat Ajax Europees voetbal dreigt mis te lopen.

"Zo slecht heb ik nog nooit gezien", komt Driessen in een video-item voor De Telegraaf te spreken over het laatste Eredivisie-duel van Ajax van dit seizoen. In Friesland hield sc Heerenveen de Amsterdammers op 0-0, waardoor Champions League- én Europa League-voetbal misgelopen wordt. "Deze wedstrijd is symptomatisch voor het hele seizoen."

"Dit kan weleens een nachtmerrie worden voor Ajax", vervolgt Driessen. "Een jaar zonder Europees voetbal. De spelers geven niet alles. Vorige week heeft Óscar García ze volledig afgebrand door te zeggen dat ze niet goed genoeg zijn voor Ajax en je zag dat de spelers niet meer voor deze Spanjaard door het vuur gingen, zoals ze dat de eerste wedstrijd wel deden."

"De inkomsten, zelfs die van de Conference League, hebben ze gewoon hard nodig in Amsterdam. Ik denk dat dit het slechtste seizoen is dat ik ooit gezien heb van Ajax. Ik kan me niet herinneren dat Ajax zich niet geplaatst heeft voor Europees voetbal. Zo slecht heb ik nog nooit gezien. Er zit gewoon helemaal niets in", besluit Driessen zijn relaas.