Simeone verschaft duidelijkheid over toekomst bij Atlético Madrid

Simeone verschaft duidelijkheid over toekomst bij Atléti: 'Als ik eerlijk ben...'

2Reacties

Atlético Madrid-trainer Diego Simeone heeft zich voorafgaand aan het duel met Girona FC uitgesproken over zijn toekomst bij de club. De Argentijn liet weten door te willen bij Atlético, maar leek tegelijkertijd een duidelijke boodschap af te geven aan de clubleiding. Simeone hoopt namelijk op enkele versterkingen.

Hoewel er wordt gespeculeerd over de positie van Simeone, heeft de oefenmeester nog een contract voor één seizoen in Madrid. Zelf is hij al volop bezig met het aankomende seizoen. "Ik denk aan mezelf, hoe ik erin sta. Als ik eerlijk ben: Ik wil door en ben bezig met voorbereidingen op het nieuwe seizoen, met de hoop dat er goede spelers bijkomen", zei de oefenmeester tegenover DAZN. "Het draait om spelers, niet om trainers." Simeone lijkt dus in Madrid te blijven, al werd hij onlangs in verband gebracht met een mogelijk dienstverband bij Internazionale, waar hij ook als speler actief was.

Atlético plaatste zich reeds voor de Champions League en is met één speelronde te gaan nog in de race voor de derde plek, die nu bezet wordt door Villarreal. El Submarino Amarillo heeft net als de ploeg van Simeone 69 punten vergaard. In de laatste speelronde van La Liga staan beide teams bovendien tegenover elkaar, in een directe strijd om de derde plaats.