
Bosz baalt van PSV-vertrek: 'Hij kwam al na twee maanden bij me om dat te zeggen'
Peter Bosz baalt ervan dat Ibrahim Afellay afscheid neemt van PSV. Zaterdagavond maakten de Eindhovenaren bekend dat de oud-voetballer na dit seizoen afscheid neemt. Zondagmiddag zat Afellay voor de laatste keer op de bank naast Bosz.
"Hij (Afellay, red.) kwam na twee maanden al bij hem om dat te zeggen. Ik wist er uiteraard van, maar ik vind het jammer", begint Bosz in Studio Voetbal. "Hij vertelde, zoals hij ook naar buiten heeft gebracht, dat hij een andere rol voor zichzelf ziet. Ik vind het jammer, want het is een geweldige jongen. Hij heeft veel verstand van voetbal. Ik vind het jammer dat hij het niet de tijd heeft gegeven."
Afellay verklaarde in een persbericht de reden van zijn vertrek. "De praktijk is anders gebleken dan wat ik me ervan had voorgesteld. Ik had bijvoorbeeld graag vaker onderdelen van trainingsvormen willen leiden en meer mijn stempel willen drukken. Daarin verschillen we van mening en dat is helemaal prima", aldus Afellay.
"Jullie praten daar toch al over?", vraagt Van Hooijdonk zich af. Bosz zegt dat dit zeker het geval is geweest. "Hij is geen ervaren trainer. Hij komt dan op het veld te staan en ervaart het daarna anders. Nogmaals, dat is zijn gevoel en dat is zijn goed recht. Ik vind het oprecht jammer, maar het is wat het is."
"Ibi was verantwoordelijk voor de middenvelders. Hij zit met al die spelers. Zo geef ik de andere trainers verantwoordelijkheid voor een andere linie. Hij kwam in de winterstop, in een geoliede machine. We werken al 2,5 jaar samen en we hoeven niet zoveel met elkaar te bespreken, dat loopt. Dan snap ik dat het moeilijk is", besluit Bosz.

















