
Bosz houdt Oranje-deur op een kier: 'Als ik nu 'nee' roep, zul je zien...'
Peter Bosz wil de deur voor een eventuele rol als bondscoach van het Nederlands elftal nog niet helemaal sluiten. In Studio Voetbal geeft de trainer van PSV aan dat er 'afspraken' zijn met PSV, maar niet met betrekking tot Oranje. Toch wil Bosz niets uitsluiten.
Op de vraag of de telefoon na drie kampioenschappen op rij roodgloeiend staat, antwoordt Bosz dat er weleens geïnformeerd wordt. De kans lijkt echter klein dat hij PSV zal verlaten. "Ik moet ja of nee zeggen. Je weet het nooit, maar ik moet ja of nee zeggen. Er komen wel aanbiedingen, maar geen aanbiedingen waarvoor ik PSV zou verlaten." Wel hint Bosz naar mogelijke clausules in zijn contract, al ontkracht hij dat er een clausule is die hem in staat zou stellen om eventueel bondscoach van Oranje te worden. "Ja, we hebben afspraken. Maar over Oranje zijn geen afspraken gemaakt, het ligt niet in de lijn der verwachtingen."
Bosz sluit de deur voor een mogelijke rol als bondscoach van het Nederlands elftal niet helemaal, als Van Ramshorst hem de vraag stelt of de KNVB wel kan bellen. "Nou, weet je. Dan roep ik nu nee, en dan zul je zien... maar normaal gesproken niet. Ik heb het ontzettend naar mijn zin en heb net twee jaar bijgetekend. Ik heb het nog nooit gedaan, het lijkt me wel heel bijzonder."

















