Jans geraakt door afscheid van FC Utrecht-fans

Jans geraakt door groots afscheid van Utrecht-aanhang: 'Vond ik wel overweldigend'

7Reacties

Ron Jans is 'overweldigd' van het afscheid dat de fans van FC Utrecht de trainer zondag gaven, zo laat hij weten tegenover ESPN. Voor de Domstedelingen wacht nog de nacompetitie, maar Jans werd zondag al in het zonnetje gezet door de supporters.

Utrecht won in eigen huis met 2-0 van Fortuna Sittard en stelde zo de zesde plaats in de Eredivisie veilig. De focus van de fans was vooral gericht op het afscheid van Jans, zag de trainer ook zelf. "Het begon al in het begin met de erehaag van beide ploegen. Mijn kinderen en kleinkinderen waren er ook bij, het spandoek, de supporters, dat vond ik wel overweldigend."

"Ik wil mezelf ook niet tekort doen", gaat Jans verder. "Ik denk dat ik echt een geweldige carrière heb gehad en met heel veel geweldige mensen heb gewerkt. Ze zeggen allemaal dat de voetballerij een jungle is, maar volgens mij is het hele leven een jungle als ik naar de televisie kijk. Ik heb zoveel fijne mensen ontmoet, of het nou in de staf is, spelers of supporters zijn, ik ben gewoon ongelooflijk dankbaar. Ik hoop dat ik nu in het nieuwe hoofdstuk nog een aantal jaar kan genieten."

De trainer van de Domstedelingen hield het zondag wel droog. "Ik merk dat als mensen wat ouder worden, dat ze wat sneller vochtige oogjes krijgen. Bij mij waren ze wel wat vochtig, maar ik heb niet gehuild, dus ik ben een grote kerel. Al mogen mannen ook huilen tegenwoordig. Het was een geweldige dag."

Dat Jans het in zijn laatste duel in de Eredivisie uitgerekend opnam tegen Danny Buijs maakt het nog een stukje specialer, vindt de trainer. "Ik heb Danny meegemaakt als speler en hij is niet makkelijk voor een speler. Ook niet als een tegenstander, want hij wil alles winnen. Ik heb hem als trainer naar Groningen gehaald en ik heb weleens gedacht van: kun je dat niet iets diplomatieker aanpakken. Maar volgens mij heeft hij ontzettend veel geleerd en krijgt hij de spelers mee."

Toch kan Jans nog niet definitief met pensioen. De domstedelingen spelen donderdag in de nacompetitie tegen FC Groningen. "We gaan ervan uit dat we er nog twee gaan spelen, maar eerst donderdag thuis tegen Heerenveen. In de competitie vond ik Heerenveen de betere ploeg, al werd het twee keer gelijk, dus kom maar op."

Check nu de nieuwste #DoneDeal met al het transfernieuws over Ajax, Feyenoord en PSV!