
Boze Vaessen spreekt klare taal op Instagram na 'verbanning' bij Ajax - Groningen
Etienne Vaessen heeft geen goed woord over voor het besluit van de autoriteiten om uitfans van FC Groningen niet toe te laten tijdens het play-off-duel met Ajax donderdag. De dertigjarige doelman van de Trots van het Noorden meldt zich op Instagram om zijn onvrede kenbaar te maken.
'Schandalig!', plaatst Vaessen onder de post van FC Groningen. 'Wat een grap! Moeten wij ook maar thuisblijven? De groeten', schrijft hij op Instagram Stories. De club noemt het besluit van de autoriteiten 'onaanvaardbaar'. FC Groningen beraadt zich op de te nemen stappen en heeft het competitiebestuur betaald voetbal ingeschakeld, valt te lezen op de website van de club.
FC Groningen won zondag met 1-2 op bezoek bij het al gedegradeerde Heracles Almelo. De ploeg van Dick Lukkien eindigde op de negende plaats en mag zich omdat AZ de beker heeft gewonnen en zevende is geworden melden in de play-offs. Daarin is Ajax de tegenstander in de halve finale. De winnaar van dat duel treft FC Utrecht of sc Heerenveen in de finale.
Ajax moet de thuiswedstrijden in de play-offs afwerken in het stadion van FC Volendam, omdat de Johan Cruijff ArenA niet beschikbaar is. Harry Styles geeft daar de komende periode meerdere concerten, waardoor de Amsterdammers moesten uitwijken naar een andere plek. Ajax bracht verschillende opties in kaart en kwam uiteindelijk uit bij de thuishaven van het Andere Oranje.

















