Willem II boos over weigeren uitsupporters play-offs

Ook Willem II niet welkom in Volendam: 'Club in nauw contact met FC Groningen'

135Reacties

Fans van Willem II zijn zaterdag niet welkom in Volendam, waar het beslissende duel voor de play-offs wordt gespeeld. Het nieuws komt na de beslissing over Ajax - FC Groningen, eveneens gespeeld in Volendam. De lokale driehoek weigert supporters bij beide duels.

De Tricolores moeten het tegen Volendam dus gaan doen zonder uitsupporters. De Tilburgers spelen woensdag eerst het heenduel in eigen huis. Willem II is zeer ontstemd over het besluit en noemt het 'buitengewoon teleurstellend' voor de supporters. De club is dan ook 'onaangenaam verrast' en schakelen zij het competitiebestuur betaald voetbal in.

Ook FC Groningen reageerde al op het nieuws rond de beslissing. De club vindt het onaanvaardbaar en beraadt zich op de te nemen stappen. FC Groningen heeft daarbij het competitiebestuur betaald voetbal ingeschakeld.

‘De Tilburgers staan logischerwijs in nauw contact met FC Groningen, dat in hetzelfde schuitje zit’, weet het Brabants Dagblad te melden. Het besluit om geen Willem II-fans toe te laten heeft met misdragingen van FC Volendam-supporters zelf te maken. Daarom zullen in Tilburg geen supporters van Volendam meereizen.