
Mike Verweij over nieuwe trainer van Ajax: 'Ik denk dat hij het gaat worden'
Mike Verweij denkt dat Míchel de nieuwe trainer van Ajax gaat worden. Dat vertelt hij in de podcast Kick-off van De Telegraaf. De vijftigjarige Spanjaard loopt eind juni uit zijn verbintenis bij Girona.
"Ik denk dat het Míchel gaat worden", steekt Verweij van wal. "In Spanje werd vorige week nog heel groot gemeld dat er een mondeling akkoord zou zijn tussen Ajax en Míchel. Dat is niet zo. Hij ligt absoluut op poleposition, maar er is nog niet eens over salaris gesproken. Er is dus nog helemaal geen persoonlijk akkoord."
"Ajax respecteert bovendien dat hij in een degradatiestrijd zit. Ze willen hem de kans geven om zich veilig te spelen. Daarna wordt er pas gepraat." Jordi Cruijff ontkende vorige week in gesprek met De Telegraaf al dat er een akkoord is met een nieuwe trainer. "Ik heb het nagevraagd bij Ajax en daar werd gezegd: We hebben geen akkoord met welke trainer dan ook. Dan tik je dat op en denken ze in Spanje: zo kan het ook", aldus Verweij.
"Het gebeurt soms natuurlijk ook dat je besodemieterd wordt door clubbestuurders", zegt Valentijn Driessen. "Dan is er wel een akkoord, maar mag het nog niet naar buiten komen. Dat zie je in Engeland vaak." Míchel zwaait sinds de zomer van 2021 de scepter bij Girona. De ploeg staat met nog één competitiewedstrijd te gaan op de achttiende plaats in La Liga. Die plek betekent aan het einde van de rit rechtstreekse degradatie.

















