Verweij ziet alleen kans op terugkeer Álvarez bij Ajax na degradatie West Ham

Verweij duidelijk over Álvarez en Ajax: 'Alleen dan misschien een mogelijkheid...'

18Reacties

Edson Álvarez kan alleen in beeld komen voor een transfer als West Ham United degradeert uit de Premier League. Dat is de conclusie van Ajax-watcher Mike Verweij van De Telegraaf. Collega Valentijn Driessen is zeer sceptisch over de mogelijke interesse van de Amsterdammers en de wedstrijdfitheid van de Mexicaan.

"Heel veel zal afhangen van zijn club West Ham United", begint Verweij tijdens de podcast Kick-off van De Telegraaf over een mogelijke transfer van Álvarez terug naar Ajax. "Nu wordt hij natuurlijk verhuurd aan Fenerbahçe en als West Ham degradeert, dan is er misschien de mogelijkheid om hem terug te halen."

Driessen is zeer cynisch over de mogelijke stap. "Ja, geweldig", zegt hij cynisch als hij inhaakt op collega Verweij. "Afgelopen jaar bijna geen wedstrijden gespeeld, maar dat maakt niet uit... Dan kun je bij Ajax altijd terecht." Verweij is het niet helemaal eens met zijn collega. "In de Eredivisie kan dat toch...", antwoordt hij.

De geruchten rond een mogelijke transfer van Álvarez laaiden onlangs weer op. Zo werd de Mexicaanse verdedigende middenvelder op de tribune van de Johan Cruijff ArenA gespot tijdens het competitieduel met FC Utrecht en daarna plaatste hij een bericht op Instagram waarin hij verschillende hoogtepunten van zichzelf in een Ajax-shirt deelde. Het contract van de 28-jarige loopt bij West Ham nog tot medio 2028 en volgens Transfermarkt vertegenwoordigt hij een waarde van achttien miljoen euro.

Check de nieuwste aflevering van VP’s Willem & Wessel over de afgekraakte Feyenoord-scouting: ‘Dat wordt nooit een grote speler, dat zag je gelijk’