
'KNVB doet met klem een beroep op burgemeester rond Ajax - FC Groningen'
Het competitiebestuur betaald voetbal heeft een klemmend beroep gedaan op de burgemeester van de gemeente Edam-Volendam om alsnog uitsupporters van FC Groningen toe te laten. Dat schrijft journalist Jeroen Kapteijns van De Telegraaf op X. Het klemmende beroep heeft alleen betrekking op de wedstrijd van Ajax tegen FC Groningen en geldt niet voor FC Volendam - Willem II.
Eerder op maandag 18 mei werd bekend dat de gemeente Edam-Volendam geen uitsupporters van FC Groningen wil toelaten voor de halve finales van de play-offs om Europees voetbal. Op donderdag 21 mei treft Ajax de Trots van het Noorden in Volendam, omdat er in de Johan Cruijff ArenA geen plek is. Daar treedt momenteel artiest Harry Styles op.
Het competitiebestuur heeft nu dus een klemmend beroep gedaan op de burgemeester om dit besluit terug te draaien, schrijft Kapteijns. Burgemeester Beukers heeft dat nu in overweging genomen. Daarbij is het verplaatsen van het duel naar Groningen geen reële optie. Ajax zou daarvoor het thuisvoordeel vrijwillig moeten opgeven en dat willen de Amsterdammers niet doen.
De oproep wordt door het competitiebestuur niet gedaan voor de wedstrijden tussen FC Volendam en Willem II, de finale van de play-offs om promotie en degradatie. 'Dit omdat daar sprake is van een uit- en een thuiswedstrijd, FC Volendam ook geen fans meeneemt naar Tilburg én de hele situatie is ontstaan door rellende Volendam-supporters op zondag', aldus de journalist van De Telegraaf.

















