Verweij: 'Aanstelling kooij bij Heerenveen - Ajax is oliedom'

Verweij duidelijk na Heerenveen - Ajax: 'Zijn aanstelling is oliedom van de KNVB'

51Reacties

Volgens Mike Verweij had Joey Kooij nooit aangesteld mogen worden voor de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Ajax van zondag (0-0). Hoewel de journalist ook kritisch is op zijn beslissingen, heeft dit voornamelijk te maken met de familiebanden van Kooij, die schoonzoon is van Ajax-icoon Frank de Boer.

"De scheidsrechtersbaas had Joey Kooij natuurlijk nooit op deze wedstrijd mogen zetten", begint Verweij maandag in de podcast Kick-off. "Ajax had nu geen reet om te klagen, als je zo slecht voetbalt, verdien je het ook niet. Dan kan je niet verschuilen achter een niet gegeven penalty, maar die aanstelling was gewoon oliedom."

Ajax wilde in de tweede helft een strafschop, nadat het leek alsof een overtreding werd gemaakt op Davy Klaassen. "Kooij kan het daar nooit goed doen", vervolgt Verweij. "Als hij de bal op de stip legt, is hij de schoonzoon van Frank de Boer die Ajax een beslissende penalty geeft. Nu geeft hij hem niet en heeft hij de schijn tegen."

De journalist benadrukt echter wel dat hij niet twijfelt aan de integriteit van de arbiter. "Daar twijfel ik niet aan, maar hij zou zelf tegen de KNVB moeten zeggen dat hij het nooit goed kan doen. Hij zit in een heel lastig pakket", besluit Verweij.