
Ronald Koeman reageert live op tv op uitspraken Joey Veerman: 'Het is klaar'
Ronald Koeman heeft gereageerd op de boze tirade van Joey Veerman. De PSV-middenvelder liep na het duel met FC Twente leeg over de bondscoach, maar Koeman wil er niet te veel woorden aan vuil maken. Wel laat hij duidelijk doorschemeren dat er inderdaad geen kans meer gaat komen voor Veerman bij het Nederlands elftal.
"Het is klaar", reageert Koeman bij Rondo op Ziggo Sport als Joey Veerman besproken wordt. Eerder haalde Veerman na afloop van de wedstrijd van PSV tegen FC Twente hard uit naar de bondscoach. "Wat mij betreft mag een speler ook zeggen hoe hij over zaken denkt. Dat vind ik prima. Wat mij betreft is het klaar."
Daarop vraagt presentator Wytse van der Goot of Koeman het beter had kunnen doen. "Nou, het had misschien iets beter gekund. Op het moment dat er een publicatie komt dat hij niet op een lijst staat van 55 spelers, dan is het logisch dat je denkt: 'Wat is dat?' Die lijst van 55 is er nooit geweest. Vele malen minder dan 55. Het waren er veertig. Met name op de posities waar we nog steeds twijfels hebben, zet je meer spelers op de lijst. Niet op het middenveld. Als je de lijst dusdanig groot maakt, geef je hoop aan spelers die er niet is."
Tot op heden speelde Veerman zestien interlands voor het Nederlands Elftal. Tijdens de halve finale van het EK 2024 tegen Engeland maakte hij zijn laatste minuten in Oranje. Veel meer over de PSV-middenvelder wil Koeman niet kwijt. "Ik wil daar verder niet meer over praten", besluit de bondscoach, die bij Rondo inbelt, het onderwerp.
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















