
Arsenal-manager Arteta opgelucht: 'Ben de grootste Bournemouth-supporter ooit'
Arsenal-manager Mikel Arteta zit dinsdagavond als 'grootste Bournemouth-supporter ooit' voor de televisie. Zijn ploeg kan zich kronen tot landskampioen van Engeland bij puntenverlies van Manchester City tegen The Cherries. Arsenal heeft maandagavond een belangrijke stap gezet richting de titel door een 1-0 overwinning op Burnley.
"Ik wist dat het zwaar zou worden", begint Arteta na afloop op de persconferentie. "Ik denk dat we in de eerste helft een van onze beste helften van dit seizoen hebben gespeeld. We hadden erg veel pech dat we niet twee of drie doelpunten maakten, en dat is natuurlijk typisch voor dit seizoen: we kunnen dit niet laten gebeuren. We moeten ervoor zorgen dat we op bepaalde momenten extreem efficiënt verdedigen, de tegenstander niets cadeau geven en de drie punten pakken."
Bij puntenverlies van Manchester City dinsdagavond op bezoek bij AFC Bournemouth is Arsenal landskampioen van Engeland. "Ik weet niet hoe lang ik ernaar ga kijken. Ik zit wel voor de tv, maar ik weet niet hoeveel ik ervan kan zien. Dat is de realiteit", aldus Arteta, die niet met de spelers van Arsenal gaat kijken. "Ik ben van plan om het met mijn familie te kijken, en nogmaals, ik weet niet hoe lang."
Is Arteta dinsdagavond een supporter van Bournemouth? "De grootste ooit", antwoordt de Arsenal-manager. "Voor Andoni (Iraola, red.) en alle spelers, en alle supporters van Bournemouth, ik denk dat we dat allemaal zijn. We weten dat dit betekent dat ze morgen (dinsdag, red.) op onze steun kunnen rekenen."

















