
Koeman junior grapt: 'Ook als vierde keeper ga ik wel mee naar het WK'
Ronald Koeman junior heeft toestemming gevraagd aan de technische staf van Telstar voordat hij achter de bal ging staan voor de cruciale strafschop tegen FC Volendam (1-2 winst). De 30-jarige doelman staat standaard op de lijst bij Telstar als strafschoppennemer, maar wist ook dat deze penalty desastreuze gevolgen kon hebben.
In gesprek met de NOS blikt Koeman junior terug op zijn benutte strafschop. "Het ging in een waas voorbij", zegt de Telstar-goalie. "Voor ik 'm nam, dacht ik alleen maar: niet uitglijden. Hun keeper had de stip kapot getrapt en het was al wat modderig. Maar hij bleef lang staan en als je te lang wacht, dan pak je 'm niet."
Dat Koeman junior achter de bal ging staan bij een 1-1 tussenstand, zorgde voor rare gezichten. Als de doelman miste en Volendam uit de counter zou scoren, dreigde de play-offs voor Telstar. Daar was Koeman junior zichzelf bewust van. "Ik ben voor ik 'm nam toch nog even naar de bank gelopen om toestemming te vragen. Zij geloofden in me, dus heb ik 'm genomen."
Met zijn rake strafschop zorgde Koeman junior ervoor dat Telstar niet de play-offs in hoeft en daardoor kan hij vakantie gaan vieren. Of zoekt zijn vader Ronald Koeman nog een keeper voor op het WK? "Als hij me nodig heeft, zeg ik mijn vakantie wel af, hoor. En ook als vierde keeper ga ik wel mee", grapt de Telstar-goalie.
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















