
Duidelijk Weghorst-geluid vanuit Twente: 'Je wil een keer weten wat het wordt'
Erik ten Hag gaat bepalen of Wout Weghorst komende zomer opnieuw de kans krijgt om voor FC Twente te gaan spelen. Dat vertelt Jan Streuer in gesprek met Voetbal International. De gesprekken tussen de Tukkers en het kamp van de Ajax-spits zijn in ieder geval in volle gang.
"Ik vind Wout een aantrekkelijke speler voor Twente", is Streuer recht voor zijn raap als hij gevraagd wordt naar de spits van Ajax. Weghorst loopt komende zomer uit zijn contract in Amsterdam, waardoor hij transfervrij opgepikt kan worden door Twente. In Enschede was hij voor zijn transfer naar Ajax ook al in beeld, maar hij koos destijds voor een stap naar de Johan Cruijff ArenA. Iets wat hem door de Twente-supporters niet in dank af is genomen.
Volgens Streuer kan Weghorst ook volgend seizoen nog een aanwinst zijn voor de Tukkers. Ook al heeft de boomlange Oranje-international er een zwaar seizoen opzitten. "Dat ligt ook aan wat er om hem heen gebeurt", analyseert Streuer. "Als een team goed speelt, wordt het voor een aanvaller een stuk makkelijker. Bij hem is het veel erin-en-eruit geweest. Dit seizoen was voor hem moeilijk."
"De interesse van Twente voor Wout is er, dat is geen geheim", bevestigt Streuer. Hij gaat direct na die uitspraak zelfs nog een stap verder: "Wordt aan gewerkt, ja. Je wil ook wel een keer weten wat het wordt", aldus de vertrekkende technisch directeur. "Maar goed, dat is vanaf nu aan Erik (ten Hag, red.)", voegt hij daar aan toe. Ten Hag en Weghorst werkten eerder samen bij Manchester United.

















