
Verweij brengt ander geluid over García bij Ajax: 'Hem ontslaan kost geld'
Volgens Mike Verweij hoeft Óscar García aan het einde van het seizoen niet te vertrekken bij Ajax. Hoewel zijn periode als hoofdtrainer bij de Amsterdammers nog geen succes is, denkt de journalist dat de oefenmeester successen kan boeken met Jong Ajax, waar hij eerder dit seizoen al actief was.
"Ik denk dat hij gewoon terug kan naar Jong Ajax", begint Verweij in de Kick-off podcast van De Telegraaf. "Op basis van zijn huidige resultaten en ook zijn mediaoptredens zou je zeggen van niet, maar daar werkte het wél."
García werd in februari aangesteld bij Jong Ajax. Hij leidde uiteindelijk slechts vijf wedstrijden, maar wist hier een goede indruk achter te laten. "Misschien kan hij wel gewoon heel goed met die jonge gasten werken", stelt Verweij.
Ook de financiële situatie van Ajax motiveert de journalist. "Hij heeft een doorlopend contract en Ajax heeft ook niet zo heel veel geld. Je kan deze man ook wel weer de laan uit sturen, maar bij Jong Ajax zou hij prima kunnen werken", besluit Verweij.

















