Willem II-fans blijven na 'afzonderlijke afweging' níét welkom in Volendam

Wel Groningers, géén Willem II-fans naar Volendam: 'Een afzonderlijke afweging'

150Reacties

De supporters van Willem II zijn zaterdag níét welkom in Volendam. Dat, terwijl de gemeente van het vissersdorp eerder op de dinsdag besloot de supporters van FC Groningen deze week wél welkom te heten in het Kras Stadion. Alles leidt tot grote onvrede in Tilburg.

Deze week nemen Groningen en Ajax het tegen elkaar op in de play-offs om Europees voetbal. Bij die wedstrijd, gespeeld in het Kras Stadion, mochten in eerste instantie geen uitfans aanwezig zijn, maar na overleg tussen onder meer de gemeente en de politie is dat besluit teruggedraaid. Daarom zullen er donderdag zo'n vierhonderd Groningen-supporters afreizen naar Volendam voor het duel met Ajax.

Naar aanleiding van die beslissing ging ook Willem II er vanuit zaterdag uitsupporters te mogen verwelkomen in het Kras Stadion, als de Tilburgers het in de strijd om promotie opnemen tegen FC Volendam. "Er is geen enkel precedent en geen enkele reden om FC Groningen-supporters wél, maar die van ons níét toe te laten", liet Willem II-directeur Merijn Goris weten aan het Brabants Dagblad.

Toch is niets minder waar, blijkt uit een statement van de gemeente Edam-Volendam. 'Het is een afzonderlijke afweging voor deze specifieke wedstrijd', valt er te lezen. 'Bij de wedstrijd FC Volendam tegen Willem II blijven uitsupporters niet welkom. Die maatregel blijft staan naar aanleiding van de rellen van zondagmiddag.'