Van der Gijp zou Memphis Depay niet meenemen

Van der Gijp keihard voor vaste Oranje-klant: 'Ik zou hem niet meenemen'

68Reacties

René van der Gijp zou Memphis Depay niet meenemen naar het WK. De analist is van mening dat het praten over het eventuele meenemen van de all-time topscorer meer energie kost, dan zijn inbreng Oranje oplevert.

“Wil je als trainer drie weken praten over de vraag of hij wel of niet fit is? Daar moet je maar zin in hebben”, vertelt Van der Gijp over Memphis vanaf Curaçao in KieftJansenEgmondGijp. “Is dat je waard? Dat was hetzelfde met Raheem Sterling. Als je al genoeg gezeik hebt, dan is dat het niet waard. Ik zou hem niet meenemen. Het wordt een ding of hij wel of niet fit is. Elke persconferentie krijg je die vraag.”

Nederland

NED

19:00

20-06-2026
Zweden

ZWE

Van der Gijp heeft ook direct een zeer logische vervanger voor Memphis. “Malen, dat is de eerste spits op dit moment”, roept de analist stellig. Zijn tafelgenoot Wim Kieft is er nog niet zo zeker van dat Memphis niet meegaat naar het WK. “Qua energie is het je niet waard, maar ik denk dat Koeman hoopt dat hij hem wel fit krijgt”, vertelt de oud-spits over Memphis en zijn blessure.

Memphis kampt al langere tijd met een blessure aan zijn bovenbeen en speelde zijn laatste wedstrijd eind maart. Koeman zei maandag nog dat de kans dat de spits alsnog mee gaat ‘aanwezig is’. Daarvoor moet hij echter wel minuten maken in de komende drie duels voor Corinthians.

Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!