
Willem II woedend na 'belachelijk' besluit: 'Kan het aan niemand meer uitleggen'
Willem II is woedend op het besluit om supporters van de Tilburgers te weren voor het play-off-duel om promotie en degradatie tegen FC Volendam. In tegenstelling tot FC Groningen-supporters blijft het uitsupportersverbod voor Willem II gelden. Merijn Goris, directeur van Willem II, heeft laten weten dat de club ook alternatieven heeft aangedragen om de returnwedstrijd op een andere locatie te spelen.
"Vooropgesteld: ik ben niet de burgemeester van de gemeente Edam-Volendam, ik ga niet over de openbare orde en veiligheid", vertelt Goris in gesprek met het Brabants Dagblad over het besluit om supporters van Willem II te weren in Volendam. "Het is niet mijn baan om zijn afwegingen in twijfel te trekken. Maar het is wél mijn baan om de sportieve belangen van Willem II te behartigen. En die worden nu gewoon enorm geschaad."
Op hetzelfde moment dat Willem II op maandag 18 mei te horen kreeg dat FC Volendam geen uitsupporters zou meenemen, kreeg de club ook te horen dat hun supporters niet welkom zijn. "Dat is hun eigen keuze. Sowieso zijn het allebei eenzijdige mededelingen geweest, wij zijn nergens in gekend. Het kwam voor ons allemaal als een totale verrassing."
Uiteindelijk werd besloten dat er wel FC Groningen-supporters welkom zijn, maar de supporters van Willem II blijven niet welkom. "Ik stond met mijn mond vol tanden toen ik dat hoorde", zegt een boze Goris. "Het is eigenlijk belachelijk, het kwam totaal uit de lucht vallen. Ik kan dit in ieder geval aan niemand meer uitleggen."
Willem II stapte al naar het competitiebestuur betaald voetbal, maar wil niets kwijt over wat de club daar heeft aangedragen. "We hebben opties aangedragen. We wachten nog op een formele reactie van het competitiebestuur, en ik vind het gepast om eerst die reactie af te wachten." Mogelijk gaat het om een neutrale speellocatie, zodat supporters van beide clubs wel aanwezig kunnen zijn.

















