
Romantische transfer Weghorst lijkt nog ver weg: 'Concreet speelt er nog niets'
De transfer van Wout Weghorst naar FC Twente is absoluut nog niet in kannen en kruiken. Ondanks de uitspraken van technisch directeur Jan Streuer is de Tubantia voorzichtiger over de transfer.
De krant schetst dat Twente sowieso op zoek gaat naar een nieuwe centrumspits. Dit komt door het stoppen van Ricky van Wolfswinkel. Weghorst wordt al vaak genoemd voor die positie. De Ajax-spits heeft een aflopend contract en gaf al meermaals aan dat hij graag voor Twente zou willen spelen. Volgens de Tubantia is die transfer nog lang niet rond, omdat er ‘nog niets concreets speelt’.
Technisch directeur Streuer sprak zich tegenover Voetbal International ook uit over de transfer en hij zei dat er in ieder geval al wel gesprekken zijn tussen Twente en Weghorst. “De interesse van Twente voor Wout is er, dat is geen geheim. Er wordt aan gewerkt, ja. Je wil ook wel een keer weten wat het wordt”, vertelt Streuer. Hij zal deze zomer het stokje als technisch directeur definitief overgeven aan Erik ten Hag.
In een eerder stadium werden ook Benfica, Schalke 04 en Besiktas genoemd voor Weghorst. Die laatste club lijkt echter nog het meest serieus. Volgens Turkse media zou Besiktas ver zijn met de terugkeer van Weghorst. In 2022 speelde de spits al een half jaar voor de Turken.
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















