Ajax laat pas gehaald talent alweer vertrekken en AZ wil toeslaan na besluit

'Ajax neemt opvallend besluit over talent, AZ aast op nieuw Kovacs-scenario'

76Reacties

Ajax heeft de vijftienjarige buitenspeler Jeremayo Levant laten weten dat hij mag vertrekken uit Amsterdam. Dat is bijzonder, want nog geen acht maanden geleden haalde Ajax hem op bij Almere City en troefde het onder meer Feyenoord en PSV af. AZ ruikt zijn kans en wil Levant overnemen, zo schrijft Ajax Showtime.

Levant kwam dit seizoen uit voor Ajax Onder-16 en speelde daarin 26 wedstrijden. Hij scoorde acht doelpunten, maar dat bleek niet genoeg om Ajax te overtuigen. Levant moet vertrekken, maar volgens Ajax Showtime heeft dat niets te maken met zijn gedrag. Het medium deed navraag, maar gedragsproblemen heeft de buitenspeler niet.

Daarmee heeft het avontuur van Levant nog geen acht maanden geduurd. 'Het is uiterst opmerkelijk dat een talent waar de scouting enthousiast over is, na acht maanden door de technische afdeling de deur wordt gewezen', schrijft Ajax Showtime. De precieze reden waarom Levant moet vertrekken is niet bekend.

Volgens Ajax Showtime lijkt de volgende bvo al klaar te staan om Levant over te nemen. AZ ligt op poleposition voor de diensten van de buitenspeler, zo weet het medium. Daarmee dreigt mogelijk een nieuw Bendeguz Kovacs-scenario. De Amsterdammers lieten de Hongaar transfervrij gaan, maar inmiddels heeft hij zich dusdanig ontwikkeld dat Ajax hoopt op een terugkeer. Kovacs is ook opgeroepen voor de nationale ploeg van Hongarije.