
Johan Derksen clasht met Chris Woerts in Vandaag Inside: 'Dat is onzin!'
Johan Derksen en Chris Woerts hebben zich bij Vandaag Inside op Curaçao flink lopen opwinden over de situatie rond Joey Veerman en Ronald Koeman. Derksen zit in kamp-Koeman, terwijl Woerts openlijk Veerman steunt.
"Ronald Koeman heeft zich als een heer gedragen", begint Derksen over het handelen rond de middenvelder. Koeman en Veerman zijn al een hele tijd geen vrienden. Vermoedelijk ligt de oorzaak daarvan al bij het EK 2024. "Koeman krijgt een vraag van Valentijn: 'Ligt het ook aan zijn karakter?', vroeg Valentijn. Toen heeft hij gezegd: 'Ja, mede.' Dat vind ik een keurig antwoord", vertelt De Snor.
"Joey Veerman kan goed spelen tegen Excelsior en Willem II, maar in Oranje heb je er geen reet aan." Op dat moment haakt zakenman Woerts fel in. "Onzin! Koeman kan ook zeggen: 'Ik heb zoveel spelers tot mijn beschikking.' Niet over zijn karakter…"
"Hij heeft alleen gezegd: 'Mede'", luidt de reactie van Derksen. "Hij heeft toch ook een waardeloze instelling." Ook daar is Woerts het niet mee eens. "Veerman heeft veel voor het Nederlandse voetbal betekent, die moet je gewoon met respect behandelen. De bondscoach is er voor het hele Nederlandse volk, niet om één speler af te katten."
Volgens Derksen heeft het Nederlands elftal überhaupt niets aan Veerman. "Hij presteert nooit in belangrijke wedstrijden. Het is altijd tegen lullige tegenstanders met passjes of een afstandsschot: daar kan je de oorlog niet mee winnen!" Vervolgens vergelijkt hij de situatie met die van de Mohammed Salah-soap met Arne Slot. "Het is hetzelfde als Salah daar bij Liverpool. Ze worden gepasseerd, het ego is gekrenkt en dan gaan ze de pers in. Dan zegt hij tegen de pers: 'Ik wil niet meer in Oranje voor Koeman uitkomen.' Nou, daar is Koeman het roerend mee eens. Gesloten."


















