
Engelse pers geeft één man complimenten na Arsenal-titel: 'Kanon is afgegaan'
Arsenal werd dinsdagavond kampioen van Engeland na puntverlies van Manchester City bij Bournemouth (1-1). In de Engelse pers wordt een beeld geschetst van ontlading na die 22 jaar zonder titel bij The Gunners. Ook krijgt coach Mikel Arteta de complimenten.
The Daily Mail schetst een moment met middenvelder Declan Rice na het 2-1 verlies tegen City een maand geleden. ‘Een camera filmde hem na de wedstrijd terwijl hij tegen Martin Odegaard zei: ‘Het is nog niet voorbij’. En Rice heeft gelijk gehad. Hij viert het met een selfie met al zijn ploeggenoten. Arteta en zijn team werden jarenlang bespot, omdat ze altijd tweede waren. Maar nu zijn ze geen bruidsmeisjes meer’, meldt de krant.
‘Het kanon is afgegaan’, kopt The Sun over de bijnaam van Arsenal: The Gunners. ‘Arteta besloot om zijn spelers bij elkaar te roepen op het trainingscomplex voor het duel met Manchester City en dat was terecht. De fans van Arsenal zorgden er ook voor dat de feestvreugde van de pubs en de straten in Noord-Londen afspat. Het was een lange weg voor Arsenal, maar ze zijn er.’
Ook in The Mirror is men blij voor Arsenal. ‘Laat het feest maar beginnen’, kopt de krant. ‘Veel oud-spelers en beroemde fans waren er snel bij met felicitaties voor de ploeg van Arteta. Nu is het aan The Gunners om die historische dubbel te gaan pakken. Dat moet later deze maand gebeuren in de Champions League-finale tegen Paris Saint-Germain. Maar er is zeker een einde aan de periode van zes jaar zonder prijs.’
The Telegraph geeft vooral credits aan Arteta en de manier waarop hij Arsenal heeft heropgebouwd in de afgelopen zeven jaar. ‘Arteta erfde een giftige bende toen hij begon. Zijn unieke methode en oog voor detail creëerde een hechte spelersgroep die sterk genoeg was om een eind te maken aan de 22 jaar die Arsenal zonder titel zat. Het respect is heel erg groot voor Arteta.’
In The Daily Star schetst men een beeld van hoe de supporters de titel op straat vierden. ‘Waarschijnlijk konden de meegereisde fans van Manchester City het gejuich van de Arsenal-fans horen in Bournemouth. Duizenden fans gingen de straat op dit enorme feest met elkaar te vieren. Emotionele fans waren aan het zingen, pakten elkaar vast en sommigen gingen zelfs op de tafel staan.’

















