
'Koeman zet geen streep door naam van Memphis, als er ook maar kleine kans is...'
Bondscoach Ronald Koeman heeft Memphis Depay nog niet afgeschreven richting het WK. Dat denkt Bram van Polen, die zijn verhaal doet bij Voetbalpraat op ESPN. Er zijn blessurezorgen bij de topscorer aller tijden van Oranje richting het eindtoernooi.
Dinsdag werd bekend dat Memphis ook het volgende duel met Corinthians moet missen wegens een dijbeenblessure. Volgens Van Polen wordt de aanvalsleider echter nog niet afgeschreven richting het WK. "Koeman zet geen streep door de naam van Memphis", stelt de analist. "Als er ook maar een kleine kans is dat hij mee kan gaan, dan zal hij pas op het allerlaatste moment er een streep door zetten."
Volgens Arnold Bruggink maakt het weinig uit of Memphis wel of niet op tijd fit is voor het WK. "Donyell Malen is toch gewoon de nummer 1?", vraagt hij zich hardop af. "Zonder enige twijfel, op dit moment. Ik denk dat Koeman dat ook wel ziet. Als je ziet wat Malen nu presteert, kan je daar echt niet omheen."
Bruggink vindt dat Koeman goed moet nadenken of hij Memphis wel moet oproepen. "Je kan het een beetje vergelijken met Cristiano Ronaldo, ook al is dat natuurlijk een ander geval. Het gaat er wel altijd over. Ook als je hem op de bank zet, dan gaat de aandacht daarnaartoe", legt de tafelgast uit. "'Komt Memphis er nog in?' Dat ga je dan horen en dat moet je als bondscoach wel willen. Het vraagt wel veel van een trainer."
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















