
Sneijder deelt anekdote over karakter Koeman: 'Ik vond dat ik dat moest doen'
Wesley Sneijder heeft een prachtig verhaal gedeeld over bondscoach Ronald Koeman in de nieuwe podcast Wes en Raf van Ziggo Sport. Voor het incident en het verhaal moeten we terug naar het Ajax van 2004, waar Koeman en Sneijder samenwerkten.
Koeman zette Sneijder in de Johan Cruijff Schaal tegen zijn eveneens geliefde FC Utrecht wissel bij Ajax. Vervolgens kwam de aanvallende middenvelder als invaller het veld in en scoorde hij in minuut 80 de 2-1. Sneijder dacht dat hij de winnende maakte en haalde daarom zijn gram bij Koeman. De Nederlandse recordinternational stak zijn middelvinger op naar de coach. Uiteindelijk verloor Ajax de wedstrijd ook nog met 2-4.
Sneijder zei in de media dat de middelvinger naar iemand anders was, maar hij besloot eerlijk te zijn tegen Koeman. “De volgende ochtend moest ik bij hem op kantoor komen. Hij vroeg toen wat dat was. Ik zei dat het niet goed was, dat hij me mocht straffen, maar dat het wel tegen hem was. Toen zei hij: ‘Nu je eerlijk bent, blijf je bij de selectie. Anders had ik je teruggezet'. Eerlijkheid is heel belangrijk. Ik vond dat ik dat moest doen.”
Sneijder heeft ook nog een grappige anekdote over Koeman en Van der Vaart. Laatstgenoemde wilde een keer niet linksbuiten spelen voor de huidige bondscoach. Toen kon Sneijder het niet laten. “Toen heb ik een skelet uit de fysioruimte gepakt en een shirtje bij de fanshop gehaald met Van der Vaart en nummer elf. Dat skelet zette ik toen voor de deur bij Koeman, maar daar kon hij niet om lachen.”
Check de nieuwste aflevering van Studio Oranje over Smit, Van Dijk, Memphis, Sneijder, Acerbi en véél meer!

















